Ik wil dat mijn kind gelukkig is #JokeNauta

Er wordt mij vaak gevraagd hoe je als ouder je kind het beste kunt helpen. En de meest gestelde vraag is dan bijna altijd Hoe geef ik mijn kind meer zelfvertrouwen? Ik wil graag dat hij/zij gelukkig is. Een kind dat zichzelf kan zijn wil iedere ouder.

Maar hoe doe je dat? Kun je een kind dat eigenlijk leren?

Alles begint met jouw basis houding. Wat is jouw basis vertrouwen? Heb jij zelfvertrouwen? Ben jij gelukkig? Ben jij echt wie jij zou willen zijn? Of ben jij iemand die de omgeving wil dat jij bent…?
Je kunt je kind helpen door naar jezelf te kijken. Wie ben ik? Vind ik mezelf eigenlijk leuk? Wat straal ik uit? Wanneer dat goed is en je vanuit alle liefde naar jezelf kunt kijken, dan kun je vanuit die Liefde ook jouw kind begeleiden en voelt die zich veilig. Veilig genoeg om de wereld te gaan ontdekken op zijn / haar eigen wijze…

I love me

Geef een reactie

