Voelen op verzoek #Column #Tessa

Tijdens mijn eerste vergadering dit schooljaar dwalen mijn gedachten soms af. Het kriebelt en beweegt in mijn buik en ik geniet. Waar hadden we het ook alweer over? Ik leg mijn handen op mijn buik en het miniwondertje in mijn buik reageert al.

’s Avonds op de bank droom ik weg met mijn handen op mijn buik, die ik ongegeneerd heerlijk uitbol. Wat was er op tv?
’ s Ochtends in bed komen peuter en kleuter zoals altijd ons wakker maken. Nu krijg ik niet de eerste knuffel maar de baby krijgt een kus en een knuffel, gelukkig in mijn buik zodat ik stiekem toch nog de eerste ben.
Ik zit heerlijk met mijn hoofd alvast in de babyspullen. Samen met kleuter en peuter pluis ik de zolder uit en bekijken we wat we nog hebben. Ik lees verhaaltjes voor en we bekijken plaatjes van baby’s die in buiken groeien. Er worden echo’s gemaakt en kleuter neemt trots de echo’s mee om te laten zien op school. Vrienden, familie en collega’s vragen mij naar mijn zwangerschap en moeten me soms afkappen, omdat ik anders nooit meer stop met praten. Ik buik niet alleen uit, nee ik buit het ook uit en geniet voor 200% of zelfs voor 300% omdat het de derde is.

Mijn kinderen bekijken hun babyalbums en ik geef tekst en uitleg. Vooral peuter is erg geïnteresseerd in mijn borsten. Ik denk ook mede door het feit omdat hij warme melk junkie is.
Komt er dan echt warme melk uit jouw borsten? Altijd? Mag de baby dan altijd drinken? Is het dan nooit op? Dronk ik daar ook uit? Meteen als ik wakker was? Moest ik nooit eten maar alleen melk drinken?
Ik probeer hem op zijn niveau het voeden op verzoek uit leggen. Melk raakt niet op er wordt alleen maar meer aangemaakt als een baby meer drinkt en groter wordt. Volgens mij vraagt peuter zich nu af waarom hij ooit is gestopt, hahaha.
Maar goed, na tekst en uitleg knuffelt en kust kleuter elke ochtend nog steeds trouw mijn buik. Peuter zijn aandacht gaat meer uit naar mijn borsten. Hij wil voelen of hij al melk voelt groeien. Of is er al wat te zien? Hij komt regelmatig even kijken als ik onder de douche sta. Hij noemt mijn borsten borstels en hij kan met moeite zijn aandacht eraf houden. Is dit wat ze een borstenman noemen?
Maar goed, hoe schattig het ook allemaal is, iets minder wordt het buitenshuis.
Peuter loopt naar oma. Dan pakt hij hup haar borsten vast. Mooie borstels oma, hij glundert ervan. Zit er soms ook melk in?

Ik denk dat peuter niet meer doet aan voeden op verzoek, maar voelen op verzoek.
Iedereen met borsten in zijn buurt is bij deze gewaarschuwd!

Groetjes Tessa

Geef een reactie

