100% genieten #column #Tessa

Vakantie! We genieten volop van de eerste week, slapen veel, rusten veel en proberen zoveel mogelijk leuke uitjes te bedenken die we kunnen doen in de buurt.
Het zee aquarium is in de buurt, dus stappen we vol goede moed in de auto. Na 10 minuten rijden staan we bij de kassa een kaartje te kopen. Kleuter legt in geuren en kleuren uit aan de kassière hoe oud iedereen is en dan kunnen we gaan kijken. Ik betaal een klein kapitaal en ben blij dat ik de kortingsbon nog uit de krant had geknipt!

We stappen de ruimte in van de aquariums waar het helemaal donker is. Kleuter rent meteen overal naar toe, peuter probeert in me te kruipen en vindt het helemaal niks. Ik kijk mijn zusje aan die mee is, missen we iets? Waarom zijn alle lichten uit?
Ik vraag het aan een medewerkster.
O ja, het licht is stuk, zegt ze lachend, je moet je telefoon maar gebruiken om te kunnen kijken.
Huh? Ik ben sprakeloos. Telefoon gebruiken? Ik zie niks? Ook met telefoon niet en de kinderen zeker niet! Peuter kruipt nog meer in me. Ik roep kleuter terug en we lopen weer richting kassa, dit keer om mijn geld terug te halen. Teleurgesteld lopen we naar buiten. Daar gaat ons uitje.
Wat gaan we nu dan doen? Kleuter en peuter kijken me hoopvol aan. Even denken, vlakbij is een natuurcentrum met van alles te doen, dus dat noem ik op. Dan realiseer ik me dat we bij een strandopgang geparkeerd hebben. We kunnen naar het strand, zegt ik wat twijfelend…..maarrrr, we hebben niks bij ons voor het strand…

Het strand!!!! Geen discussies, het wordt het strand! We hebben een geweldige dag. In onderbroeken spartelen de jongens in de zee en als we weggaan, verruilen we de natte onderbroeken voor de droge korte broeken. Speelgoed was niet nodig, het zand en de schelpen met het water hebben ze de hele dag bezig gehouden. Eten en drinken doen we bij de strandtent en voor een paar euro hebben we een superdag.
Op de terugweg vraag ik me wel af waarom ik altijd toch nog zoveel meesleep naar het strand. Nooit meer dan dat er in mijn fietstas past (we hebben de luxe dat het strand maar 5 minuten fiets is) maar toch…..van vandaag heb ik geleerd. Soms is het ’t leukst om met helemaal niks je een dag te vermaken. Gewoon zijn en laten gaan en kijken wat er gebeuren gaat. Nog 5 weken vakantie in het verschiet…..kom maar op!!!

Tessa

Foto: internet

Geef een reactie

