Later #Column #Tessa

20:00
20:15
20:30
21:00
Dan lijkt het even stil….zou hij nu dan slapen? Kleuter blijft zich maar melden, terwijl wij toch echt vonden dat het om 19:00 al bedtijd was.

21:30 staat hij er weer. Kan echt niet slapen. Kruipt bij ons op de bank tussen ons in terwijl hij zich installeert met zijn bankdekentje waar ik eigenlijk onder lag. We vertellen hem nogmaals dat het toch al echt heel laat is en hij naar zijn bed moet gaan om uit te rusten. Bedroeft staat hij op en gaat naar boven.
Ik besluit maar onder de douche te stappen en zelf ook richting bed te gaan. Ben al de hele dag niet zo lekker dus hopelijk zal een lange nacht me wat beter doen voelen.

Ik stap in bed. Daar zit kleuter in mijn bed al op mij te wachten. Bijna verbaast vraagt hij wat ik kom doen. Poging tot slapen antwoord ik hem. Ik ga naast hem liggen en hoop dat hij nu ook snel in slaap zal vallen.
22:00 mama als ik groter ben dan word ik papa van 3 kinderen. Die kinderen hebben allemaal een eigen spaarpot, dus dan heb ik 3 spaarpotten want ik ben de papa. Denk jij dat ik dan later niet hoef te werken als ik 3 spaarpotten heb?
Ik zucht en draai me om: ik wil slapen, ga jij dat ook maar doen!

22:05 Als ik papa ben dan ben jij oma, grappig he! Ik kan dan niet meer bij jou wonen, maar wel op visite komen, is ook gezellig toch?!
Huh? O ja, nou dan weet ik dat, weltrusten.
22:10 En dan blablablablabla….
Ik hoor het niet meer, ben zelf zo moe. Af en toe maak ik een bevestigend geluid op zijn kletsen.
23:00 Mama, later he, dan…
Weet je? Het is nu laat en het wordt steeds later. Echt tijd om te slapen. Hup je eigen bedje in!

Tessa

Foto: Internet

Geef een reactie

