Peuter versus leidster peuterspeelzaal #Tessa

Leidster; Goedemorgen!
Ik; Goedemorgen
Peuter; mompel geen zin, mompel, ga niet spelen, mompel, grrrrrr.
Leidster; gezellig dat je er weer bent!
Peuter; grrrrr
Ik; wat kies je om mee te spelen?
Peuter; helemaal niks!
Ik; ik ga een olifant kleien! Ik vind de klei zo leuk!
Peuter; ik wil thuis kleien, ik heb vandaag geen zin.
Ik; ik heb ook weleens geen zin, maar toch doe ik het dan
Leidster; kom, we gaan lekker spelen, het wordt weer een gezellige dag met alle kinderen! We gaan allemaal leuke dingen doen!
Peuter; ik heb geen zin in leuke dingen, grrrr.
Leidster; zullen we zo samen naar mama zwaaien?
Peuter; WHAAAAA! Grrr, MAMA IK WIL NIET!!!
Ik; Ik weet dat je niet wilt. Ik zie dat je geen zin hebt. Maar je gaat wel spelen. Mama gaat weg en komt je zo weer ophalen zoals elke keer. Ik zie dat je verdrietig bent en boos, maar je blijft hier.
Peuter; WHAAAAMAAAAMAAAAMAAAAAMAAAA!
Leidster; kom maar gaan we samen naar mama zwaaien!
Leidster pakt peuter van me over in een lichte houdgreep en ik vertel nog even snel aan de andere leidster dat als hij niet stopt met gillen ze maar moeten bellen.
Ik; Daag! Mama komt je zo weer halen! Lekker spelen!
Peuter; MAAAAAMAAAAAAWHAAAA!
Na een minuut of 10 wordt ik gebeld door een vrolijke peuter die zegt dat hij leuk aan het spelen is op de peuterspeelzaal. Op de afgesproken tijd haal ik hem op en rij naar de supermarkt.
Peuter; Wat gaan we doen mama?
Ik; boodschappen, bleg, eigenlijk geen zin in.
Peuter; maar we doen het wel mama, het is zo klaar. Ik weet dat je het niet leuk vindt maar het moet wel.
Ik; Huh???

Groetjes Tessa

Foto: Internet

Geef een reactie

