Peuter versus arts #Blog #Tessa

Arts; zo kom jij hier maar eens aan tafel spelen met de blokken!
Peuter; Daar heb ik dus nu even geen zin in.
Arts; Maar we gaan een leuk spelletje doen, kom maar!
Peuter; Ik heb geen zin in spelletjes
Arts: Alleen de grote kinderen van bijna 3 jaar mogen dit spelletje doen, de kleine kinderen niet. Jij bent al groot he! Jij mag het spelletje met me doen!
Peuter: Ik ben al 3 jaar. Ik wil niet groot zijn, ik wil klein zijn, dus hoef ik geen spelletje te doen.
Arts; Goh, hij heeft inderdaad een uitgesproken mening he!
Ik; Ja inderdaad. Als hij iets niet wil dan doet hij het ook echt niet. O ja en opdrachten doet hij net iets anders zodat hij het op zijn eigen manier doet. Hij doet eigenlijk nooit echt iets precies zoals hem gevraagd wordt.
Arts; Ach, dat hebben ze allemaal. Groeit hij wel overheen hoor.
Ik; Hmmm.
Arts; Ik moet wel de testjes met hem doen, ik zal je eerst wat vragen stellen. Plast hij al af en toe op de wc?
Peuter; Ik moet poepen! Ik moet naar de wceeeeeee!
Ik; Hij is al vanaf zijn tweede verjaardag zindelijk, heb ik het vorige bezoek ook al verteld. Ik loop even met hem naar de wc hoor! Zo terug!

Arts; Zit je lekker bij mama op schoot? Kunnen we mooi een spelletje doen. Kijk ik bouw een toren, gooi maar om!
Peuter; Dat mag niet gooien met blokken hoor!
Arts; Bouw jij nu maar een toren dan.
Peuter; Oke dan.
Arts; Mooi gedaan zeg! Gooi nu maar om dan bouw ik er een dan bouw ik er een vrachtwagen van!
Peuter; Mama, je mag niet met blokken gooien he?!
Ik; Nee, we gooien niet met blokken, ruim ze maar voorzichtig op.
Arts; Kijk ik heb een vrachtwagen gebouwd, boem nu is hij stuk, kan jij hem weer maken voor mij?
Peuter; Nee.
Arts; Probeer maar net zo te maken als ik. Kan jij zeker niet he!
Peuter; Nee dat kan ik niet.
Ik; Kom, bouw de vrachtwagen maar na dan zijn we hier bijna klaar.
Arts; Jouw vrachtwagen ziet er anders uit!
Peuter; Ik heb een auto gebouwd, ik hou niet van vrachtwagens.
Arts; Waar is de cabine van de vrachtwagen? Waar zit jouw chauffeur?
Peuter; Dit is de auto van mama, Kijk in dit blokje zit mama.
Arts; Doe dan de blokjes maar in de vormenstoof.
Arts; Dat doe je snel, je begint met de moeilijkste! O wat lief, je ruimt ook de andere blokjes meteen op.
Peuter; Zo, nu ben ik klaar! Ik ga naar huis!
Arts; Nee, we doen eerst nog een piratenspel, echt heel leuk hoor! Kijk hier heb ik een piratenbril!
Peuter; Ik hou niet van piraten, die vind ik eng.
Arts; Dit piratenspel is niet eng, maar heel leuk! Zet deze piratenbril maar op!
Peuter; Piraten hebben geen bril. Ik hou ook niet van brillen.
Arts; Voel maar aan het brilletje hoor, dan doe ik hem bij je op!
Peuter; Ik doe het echt niet, ik heb geen zin erin.
Ik; Zal ik mijn hand voor je oog houden? Proberen we het zo, dan hoef je geen bril op.
Arts; Nou, dat kunnen we ook proberen, daar gaat hij. Ik wijs wat aan en jij moet het zeggen.
Peuter; Eend, Huis, Poes. Die heb ik al gezegd, ik ben klaar!
Arts; Nee, deze plaatjes zijn kleiner die moet je ook nog doen.
Peuter; Ik zie niks meer, helemaal niks.
Arts; En dit plaatjes?
Peuter; Nee hoor, ik kan niks meer zien.
Arts; Dan moet je nog een andere keer terug komen, want je moet het wel doen.
Peuter; Ik kom niet nog een keer. Dit is geen piratenspel, dit is een ogentest.
Arts: Dan maken we een nieuwe afspraak, dan begin ik dan meteen met de kleine plaatjes.
Ik; Zucht, nog een keer dus.
Arts; Ja, ze moeten dit doen, anders weten we niet of zijn ogen goed zijn.
Peuter; Hey, mijn naam staat op dit groene boekje!
Ik; Ja inderdaad, dat is jouw boekje. Kom ik ga je helpen met kleren aan te doen dan kunnen we naar huis!
Arts; Tot over 3 maanden.
Peuter; Ik kom dan echt niet!

Groetjes Tessa

Foto: Internet

3 gedachten over “Peuter versus arts #Blog #Tessa

  1. Wanneer gaan artsen zich eindelijk eens verdiepen in die 15-20% HSP’rs??? Geachte huisartsen enz. een hooggevoelig kind is zoveel slimmer dan jullie denken, vanaf geboorte is ons zenuwsysteem vergeleken bij NSP’rs (niet sensitieve personen) meer dan 10x zo sterk ontwikkeld.

    Ik ben nu 47, heb een en al ellende gehad door niet begrepen te worden.

    1. Stempeltjes zoals borderline, add, adhd krijgen wij vaak toebedeeld omdat ons beestje geen echte naam bij jullie heeft!

  2. Bijna eng zo herkenbaar. . Mijn zoontje heeft dezelfde dingen gezegd en gedaan bij cb.. sommige dingen gewoon letterlijk hetzelfde. Ook ik moet standaard nog een keer terug komen met hem omdat hij de opdrachtjes niet wil doen en met zulke argumenten komt. Veel van wat er hier op de site beschreven wordt is herkenbaar voor mij en zie veel terug in mijn zoontje.. wil dit zeggen dat hij en ik hsp zijn of is dit puur toeval? Zo veel vragen..

Geef een reactie

