Dichtbij! #Blog #Tessa

Soms is er zo’n periode. Kinderen slapen slecht in, maken rommelige nachten. Ik weet dat het tijdelijk is en dat er weer goede nachten vol met slaap en rust op ons wachten. Maar goed, als je in zo’n periode zit lijkt het wel of je van dat bestaan weinig meer afweet.

Ja we zitten er middenin. Vooral kleuter is onrustig. Wil bij ons (lees op of naast ons) in slaap vallen en als wij hem dan in zijn eigen bed terug hebben weten te stoppen krijgt hij het voor elkaar ’s nachts weer tussen ons in te kruipen. Resultaat; allemaal moe.

Onze kleuter slaap niet rustig zoals onze peuter, nee joh, ’s nachts is hij even bedrijvig als overdag. Enige verschil is dat hij er ’s nachts niet bij praat. Voor de rest gaat hij het hele bed door, slaapt er weer een arm ergens tegenaan, een been waar je hem liever niet wilt, een voet die iets te hard in mijn buik belandt….
Maar goed, het is tijdelijk en vaak van korte duur. Het gaat al een paar nachten zo, dus het zal wel weer snel over zijn….tenminste dat hoop ik.

We hebben al heel wat trucjes uit de kast gehaald, maar dat kostte vooral ons heel veel energie, wij boos en de kinderen verdrietig. We leggen ons er maar bij neer. De periodes van slecht slapen zijn altijd kort en door ons er niet te druk om te maken gaan ze vaak snel ook weer over.
Gisteren kwam kleuter naar beneden met wederom het verhaal dat hij beter in slaap kan vallen als ik dichtbij ben. Nee mama, niet dat jij boven bent en mijn kamerdeur staat open hoor, gewoon echt bij jou! Ik laat het wel zien! Hij gaat bij mij op de bank liggen en tot mijn grote verbazing slaapt hij inderdaad echt na 5 minuten en draag ik hem naar boven. In zijn eigen bed met hekjes aan de zijkant kan hij alle kanten op dromen.

Dan slapen we net zelf. Kleuter staat verward naast ons bed. Ik slaap toch bij jullie?! Het gaat echt niet alleen. Het eerste halfuur is altijd heerlijk, dan ligt hij redelijk stil en genieten we van onze kleine grote man. Eenmaal goed in slaap gaat hij weer alle kanten op.
Zo kom ik vandaag dus weer licht gebroken beneden met een zere rug en wat stijve schouder door onze drukke kleuter in bed. Onze kleuter? Die heeft nergens last van…..

Groetjes Tessa

Foto: Internet

Geef een reactie

