Super tip van een mama voor kindjes die niet in hun eigen bed willen slapen!

Dit verhaal las ik bij mijn vriendin op haar facebookstatus, ik vind het een top idee en zeker de moeite waard om te proberen.
Ik wilde jullie deze tip niet onthouden.

*Met toestemming geplaatst
*Foto: Prive

Daan vind het lastig om in zijn eigen kamer in zijn eigen bed te slapen. We hadden een gesprekje erover. Daan zegt bang te zijn voor “spoken” Ik zei tegen hem “oke, ik weet een oplossing: vanavond nog 1 x in mama’s bed en morgen proberen in je eigen bed. Mama gaat morgen gewoon naar de winkel om kamerspray te kopen… **kuch** 😊” Daan vroeg wat kamerspray was…. Ik vertelde hem dat dat spray was die je een beetje in de kamer moest spuiten. En dat die er voor zorgde dat alles wat je NIET wil zien snachts wegblijft. “Bij welke winkel ga jij dat dan kopen ???!” Vroeg hij argwanend. Ik zei “Bij de apotheek” Daan keek me bedenkelijk aan…. en zei “Ik geloof je eigenlijk niet helemaal mama” Uhhhmm nou oke, zei ik, weet je wat, dan gaan we sámen naar de apotheek morgen en dan kun je het zélf zien 😊 ! Volgende ochtend nadat ik Daan had weggebracht naar school gelijk als een speer doorgefietst naar de apotheek. Het verhaal verteld en dat ik ff hulp nodig had. De apotheekmevrouw zou aan de slag gaan Een flesje met een etiketje ‘kamerspray’ en daaronder ‘1 x sprayen voor het slapen gaan’ zou smiddags na schooltijd klaarstaan. Daan gehaald van school en op naar de apotheek “Goedemiddag mevrouw, Ik vroeg mij af of jullie van die flesjes kamerspray op voorraad hebben” De apotheekmevrouw zei “Jazeker hoor die hebben wij, ik ga er even eentje pakken” Daan stond ondertussen nieuwsgierig te luisteren en volgde de mevrouw nauwkeurig. En ja hoor daar kwam ze aan met het flesje spray. Een keurig etiketje erop “kamerspray” “1 x sprayen voor het slapen gaan” De apotheekmevrouw zei dat het heel goed spul was en dat ze altijd hoorde van ander kinderen en ouders dat het super goed hielp En zo vertrokken we weer 😎 Ennuhhh…. het is écht ‘goed spul’ want Daan heeft s’avonds PRIMA geslapen 😴 in z’n eigen bed 😇 (een aanrader dus ! )

Natasja

Een gedachte over “Super tip van een mama voor kindjes die niet in hun eigen bed willen slapen!

  1. Noa, onze dochter van 10 (asperger) valt graag in ons bed in slaap, sávonds leg ik ze dan over. Juist s;avonds kan ze heel erg gaan nadenken en in ons bed valt ze ontspannen in slaap, ik denk dat spray niet meer helpt, maar wel een leuk idee

Geef een reactie

