Eigen inititatief #Blog #Tessa

Eigen initiatief, dat nemen mijn kinderen vaak. Ze hebben een eigen mening en weten vaak ook goed wat ze wel en niet willen. In oplossingen verzinnen zijn ze ook heel goed. Soms te goed.

Ik ben taart aan het bakken. Op het aanrecht heb ik veel aardbeien liggen, banketbakkersroom en ik heb cake gebakken voor de bodem. Ik stop de banketbakkersroom in een spuitzak en spuit het in mooie rechte banen op de cake. Daarna was ik de aardbeien, die droog ik een beetje en snij die doormidden. Die gaan vervolgens op de room. Ik smelt wat chocolade en doe dat nog in slierten over de aardbeien. Tevreden kijk ik naar het resultaat.
De taart is wat te groot uitgevallen voor de koelkast dus ik pak de taart goed in en parkeer die in de garage. Voor ik wegloop kijk ik naar mijn aanrecht, ik zucht, het lijkt wel een aardbeien, banketbakkersroom en cake oorlog daar. Zo maar eens verzinnen wat ik nog van de restjes kan maken en hoe ik het allemaal weer opgeruimd krijg.

Ik loop weg met de taart in mijn handen richting garage. Ik kijk tevreden op de werkbank; 2 monchoutaarten die ik al eerder gemaakt had die ochtend staan daar. Ik zet de aardbeientaart erbij en bekijk tevreden het resultaat. Ik ben al druk aan het verzinnen wat ik met de restjes nog zou kunnen maken. In gedachten loop ik terug naar de keuken.
Ik kijk verbaasd op het aanrecht. Wat zie ik daar? Warempel nog een aardbeientaart. Huh? Dan moet ik hard lachen. Mijn peuter die op zijn krukje alles gevolgd heeft wat mama deed en geholpen waar hij kon heeft blijkbaar alles goed opgeslagen. Met alles restjes heeft hij een nieuwe aardbeientaart weten te maken.

Ik geef hem een compliment voor het goede werk en snij zijn taart in stukjes. Zo hebben we meteen wat lekkers voor bij de koffie vandaag. Ik vind dat zijn initiatief goed heeft uitgepakt en het scheelt mij nadenken en opruimen. Eigen initiatief een 10!
Als ik ’s avonds de was uit de machine heb gehaald die ik vaak zittend op de badrand opvouw terwijl mijn peuter een bad neemt kan ik zijn eigen initiatief wat minder waarderen. Ik loop de badkamer binnen en zie peuter alles insoppen met de shampoo. Eigen initiatief −10.

Groetjes Tessa

Foto: Internet

Geef een reactie

