Nieuwe sensomotorische activiteit van #Brenda

Brendamuziek

Benodigdheden:
– Leeg flesje (Bijvoorbeeld waterflesje)
– Verschillende soorten pasta’s of rijst voor erin
– Veertjes in verschillende kleuren
– Linten
– Spijker en Hamer

Ook leuk:
– Je kan natuurlijk nog veel meer dingen in het flesje doen! Als het maar geluid maakt en er gezellig uit ziet!
– Je kan de pasta’s eerst ook verven! Geeft leuk effect!

Doen:
Zorg dat alles klaar staat.
Laat de kids zelf alles in het flesje stoppen! Ik heb gekozen voor verschillende maten pasta’s. Leuk om te zien hoe de grote dingen lastig door de opening gaan en de kleine dingen 1 voor 1! Goed voor de motoriek!
Tussendoor geef ik ze een veertje. Dat is lekker zacht! Hij blijft steken halverwege de hals van het flesje… Misschien even blazen? Of gewoon een zwaar stukje pasta erin?….
Zelf maak ik een gat in de dop van het flesje. Dit doe ik met een spijker en een hamer. Nu is het even puzzelen om de linten er doorheen te krijgen maar het lukt met een beetje geduld! Ik maak er een knoop in en klaar!
Samen draaien we de dop erop en dansen maar!

Wat beleven ze?
– De verschillende soorten aan pasta’s. Dik, Dun, Groot en klein
– De veertjes zijn zacht en de pasta is hard!
– Kan het allemaal door de kleine opening? Goed voor de fijne motoriek!
– Kleuren van de linten benoemen
– Muziek en dans! Samen liedjes zingen

Kortom samen bezig zijn!

Ik ben benieuwd naar de resultaten!!
Veel plezier!

Geef een reactie

