Stel dat…. #Blog #Tessa

Na een heerlijk weekendje weg naar een bungalowpark zitten peuter en kleuter thuis in bad. Ik bespreek wat we allemaal hebben gedaan en wat ze het leukste vonden. Peuter vond het slapen bij mama in bed het leukste en kleuter denkt na. Kleuter heeft dan een echt ‘nadenkgezicht’. Ik zie dat hij ergens diep over aan het nadenken is…..

Ondertussen ruim ik de boel weer op wat we allemaal meegesleept hebben. Natuurlijk toch weer meer dan dat we nodig hadden. Ik ben ook erg van de stel dat…Dus neem de E.H.B.O. doos altijd trouw mee, net zoals andere spullen voor de stel dat. Veel spullen die ongebruikt weer mee terug gaan. Ik gooi meteen een was erin en geniet ondertussen van mijn eigen schone huis, dat ik extra waardeer na een weekendje weg.
Dan ineens komt er geluid uit bad…ik ga er eens even voor zitten, ik sta nog in de vakantiestand tenslotte….
Mama stel dat de dinosaurussen nooit waren uitgestorven. Zouden er dan wel mensen geweest zijn? Of zouden er mensen en dino’s samenwonen op aarde? Misschien hadden we dan wel samen met een dino ergens gewoond of konden we naar een dinodierenpark. Misschien waren er wel geen mensen geweest dan nu en was ik nu niet een jongentje maar een dino. Stel dat dat zo was! Stel dat…tja, stel dat.

Ik weet niet zo goed of ik nu antwoord moet geven of alleen moet luisteren naar hem. Ik kies het laatste maar. Ik laat hem kletsen over stel dat en kleuter filosofeert er in zijn eentje op los. Peuter giet ondertussen water in een bekertje en dan in een dopje en vervolgens weer opnieuw en laat zich niet storen. Als peuter zijn flesje zo vaak heeft overgegoten in het dopje en weer terug en zoveel water heeft gemorst dat het water op is stoptook het verhaal van kleuter.

Kleuter kijkt me aan en ik vraag; afdrogen? Ja doe maar, ik ben helemaal uitgepuft! zegt kleuter. Ik droog hem stevig af en kleuter vertrekt naar zijn kamer om zijn pyjama aan te doen. Nadat ik peuter in pyjama heb geholpen en papa alle tanden keurig heeft gepoetst vind ik peuter en kleuter in 1 bed. Ik lees een verhaaltje voor en geef ze beide een kus. Welterusten!
10 minuten later sta ik weer bij het bed, ik vis peuter eruit en leg die in zijn eigen bed. Zo, nu een kopje thee….stel dat ze nu allebei heerlijk gaan slapen, hebben papa en mama ook een relaxte afsluiter van het weekend….stel dat…..

Groetjes Tessa

Geef een reactie

