De Beschermcape #Sprookjesmeditatie

Sprookjesmeditatie uit het boek De Toverdoos.

Vanaf 5 jaar

Ik pas de tekst zelf altijd aan op wat op dat moment past en zij nodig hebben. Je kunt eindeloos variëren.

De Beschermcape

Doe je ogen dicht en wees heel stil. Adem langzaam in en uit. Adem diep in en adem langzaam en rustig helemaal uit. Stel je voor dat je een onzichtbare cape draagt. Deze cape ligt om je schouders heen en beschermt je tegen alle lelijke dingen. Als iemand iets onaardigs zegt, dan ketsen die onaardige en kwetsende woorden af op de cape. Stel je voor dat een of andere pestkop een paar kwetsende woorden naar je roept,zie en voel dan hoe die woorden tegen de cape afketsen. Blijf even kijken hoe die woorden tegen de cape afketsen. Merk ook hoe sterk je je voelt, terwijl hun woorden je niet meer kwetsen of raken. Het lijkt wel alsof er een muur is tussen jou en die pestkoppen. Niemand kan jou raken. Stel je voor dat je jezelf zo sterk voelt dat je voor jezelf kunt opkomen en NEE kunt zeggen tegen de pestkoppen. Stel je voor hoe je je voelt als je hun laat zien dat je niet geraakt wordt door hun pesterijen en hun woorden. Stel je voor hoe geweldig je je voelt, wanneer je weet dat jij jezelf de baas bent. Zie jezelf nu een poosje rechtop staan met de cape om je schouders terwijl je NEE zegt tegen de pestkoppen. Herhaal in gedachten voor jezelf: ‘ Ik ben sterk. Ik ben dapper en ik ben de baas. Ik ben sterk. Ik ben dapper en ik ben de baas. Ik ben sterk. Ik ben dapper en ik ben de baas.

En dan, als je eraan toe bent, beweeg je je vingers en je tenen. Je rekt je eens lekker uit en doet je ogen open.

Ik ben beschermd.
Ik ben beschermd.

 

Geef een reactie

