Hiep, hiep hyper of hiep hiep hoera?! #Blog #Tessa

Peuter meldt zich al om 6 uur; mama, mijn broer is jarig! Zucht, gaap, slaap, ben blij dat onze jarige kleuter nog even rustig ligt te slapen en neem ons drukke peutertje bij ons in bed. Stttt, nog even lekker knuffelen in het grote bed…en ik doe mijn ogen nog even dicht.
Dan hoor ik ineens: gefeliciteerd! Ik ben jarig! Daar is onze kleuter van vandaag wel 5 jaar! We feliciteren hem en van zijn kleine broertje krijgt hij een dikke knuffel en een cadeautje.

Daarna naar beneden waar onze kleuter wil checken of we wel slingers hebben opgehangen en of zijn andere cadeau klaar staat. Dan vraagt hij of hij vandaag taart mag met kleurstoffen; een Dino taart van marsepein die ik voor hem gemaakt heb. Dat mag, want hij is jarig….en het is nog vroeg dus hopelijk is het uitgewerkt tegen de tijd dat hij naar bed gaat.

Gelukkig staan opa en oma vroeg op de stoep en kunnen de kaarsjes aan en het felbegeerde stuk taart met kleurstoffen gegeten worden. We zien al snel zijn pupillen vergroten en ja hoor, daar gaat zijn motortje op volle toeren. Als snel heeft hij een reuze bult op zijn voorhoofd, doordat hij tegen zijn broertje knalt. Hij blijft razen en doet alles in een super tempo. Laat zich vallen en stoot zich overal aan. Naarmate de uren verstrijken wordt hij rustiger….en wij ook. Hij komt naar me toe en zegt geen kleurstoffen meer te willen. Hij heeft er zelf duidelijk ook last van. Arme jongen!De rest van de dag draait hij zonder kleurstoffen en we zien hem genieten. Hij is erg blij met de cadeautjes; dino’s, boeken, spelletjes en een babypop. Hij speelt heerlijk met de kinderen van mijn vriendin en ’s avonds blikken we terug op een leuke dag.

Hij ligt in bed en ik ga naast hem liggen. Ik verzin een verhaaltje over een jongetje wat jarig is en wat dezelfde dingen deed als mijn kleuter vandaag. Ik zie een glimlach om zijn lippen verschijnen. Dan vertel ik over speciale verjaardagsballonnen dat als je erin blaast je heel rustig wordt. Elke ballon vult zich dan met een leuke herinnering van je verjaardagsfeest. Als alle ballonnen vol zijn is je hoofd leeg en kan je heerlijk slapen. Mijn kleuter gaat liggen en als ik 10 minuten later ga kijken ligt hij heerlijk te slapen.
Na nachten van wakker worden, dromen en zelfs een keer op school doen alsof hij ziek is zodat ik hem op kom halen lijkt hij nu de verjaardagstress kwijt te zijn. Woensdag is zijn kinderfeestje, maar dat vertel ik woensdagochtend wel…..

Groetjes Tessa

 

Foto: internet

Geef een reactie

