Als in een tijdschrift… #Blog #Tessa

Zo in de kerstvakantie is er regelmatig tijd (of geef ik mezelf de tijd?) om ‘s avonds lekker in bad te liggen. Ik doe dit altijd terwijl ik een tijdschrift doorblader en lees. Ik zie de ene familie na de andere, in mooie kleding staan ze allemaal lachend op de foto. Bezoek wordt getrakteerd op warme chocolademelk in een prachtig opgeruimd en schoon huis. De kinderen spelen lief en zitten netjes aan tafel en het ziet er als een sprookje uit. Dan droom je toch weer weg bij zo’n ideaal plaatje en ga je bedenken dat die kinderen, keurig in schone schortjes, aan de gang zijn met mooie kerstknutsels voor in de kerstboom normaal zijn. Tot ik uit bad de werkelijkheid weer instap…

Met de verantwoorde kerstknutsels in mijn hoofd met kinderen in keurige schortjes trek ik onze knutselkast leeg. Kerstvakantie dus tijd om lekker binnen aan de gang te gaan. Ik opper van alles wat we kunnen maken wat er prachtig uit zou kunnen zien in de kerstboom. Kleuter en peuter kijken me aan of ik van een andere planeet kom.
Wat willen jullie dan maken? Mijn kleuter stuitert alle kanten op, want die heeft zo’n goed idee. Een dinosaurusland mama! Daar sta ik met mijn ideaal plaatje. Een dag later sta ik tot mijn elle bogen in de behangerslijm omdat het landschap van papier mache gemaakt wordt. Natuurlijk moet net dan onze peuter plassen, zodat ik snel mijn handen afspoel en de nodige hoeveelheid behangerslijm nog aan de handdoek afsmeer, omdat peuter nodig moet. Daarna weer een duik in de emmer lijm en vliegen daar kleuter en peuter elkaar in de haren en vliegen de kranten de kamer door….kleuter en peuter time out en dan….
TING DONG!

Tuurlijk mijn armen weer tot mijn ellebogen in de lijm….visite! Ik ontvang mijn visite met plakkerige armen in een huis vol lijm en kranten en krijg het nog net voor elkaar een glas drinken voor ze te pakken. Als achtergrondmuziek klinkt mijn boze peuter uit de gang. Gelukkig is mijn visite mijn vriendin met oudste en jongste dochter en die vinden het prachtig (hoop ik) wat leuker om live te zien dat het soms in het heetst van de strijd er helemaal niet uitziet als dat plaatje in dat tijdschrift….

Groetjes Tessa

linda de gelukkige huisvrouw

Geef een reactie

