Dag Sinterklaasje … #Blog #Tessa

Het digibord staat aan en we kijken op school samen hoe de stoomboot weer terug vaart naar Spanje. Hij vaart weg en neemt alle drukte en stress met zich mee. Ik pak terug naar bekende routines, het vaste dagprogramma en herhaal lesstof. De rust keert terug terwijl de stoomboot wegvaart.
Thuis kijk ik wederom hoe de stoomboot terug keert naar Spanje, maar nu kijk ik met mijn kinderen. We zwaaien de Sint uit en stoppen alle zwarte piet en Sinterklaas poppetjes, verkleedkleding en de zelfgemaakte stoomboot in een grote verhuisdoos. Die verhuizen we naar zolder tot volgend jaar de stoomboot weer in Nederland aankomt.

Rust in huis, weg afstreepkalenders en de wortels worden weer hutspot i.p.v. paardenvoer. Samen met mijn jongens geef ik hun nieuwe speelgoed een plek in huis. Daarna het ritueel van de verhuisdoos naar zolder brengen en daarmee het opruimen van de spullen die we met 5 december associëren. Ik glimlach en bedenk wat een rust we weer in huis zullen hebben. Niet langer de angst van pieten op het dak, misschien kunnen we zelfs de nachtlampjes weer uitlaten. Terwijl ik de verhuisdoos weg wil zetten zie ik daar een andere staan, die ik aan de kant moet schuiven om ruimte te maken. Met grote letters staat erop: KERSTSPULLEN……..

kers

Geef een reactie

