Nieuwetijdskind?

485376_514326055277948_47504202_n

Geloof jij dat er nieuwetijdskinderen bestaan?

Mijn idee is dat het erg afhangt van je eigen instelling en je eigen opvattingen.
Vanuit mijn eigen ervaringen en mijn eigen spirituele opvattingen geloof ik wel in het bestaan van Nieuwetijdskinderen. Ik geloof echter ook dat we er niet te moeilijk en ingewikkeld over moeten doen. We hebben al eerder beschreven dat het kinderen zijn die over het algemeen open zijn, een sterke intuïtie hebben en erg gevoelig zijn zowel voor de zichtbare als onzichtbare wereld om ons heen. Stemmingen, sferen en de energie van anderen nemen ze gemakkelijk op. Ook hebben ze een sterk gevoel voor rechtvaardigheid (zie stuk van R over sterk rechtvaardigheidsgevoel).

Er blijven veel mensen die er niet in geloven. En dat mag allemaal. Voor mijzelf is het duidelijk, dat de kennis over dit fenomeen en de tips die ik ervoor heb gekregen, mij erg geholpen hebben(en nog steeds helpen) in de opvoeding van mijn kinderen.

Nieuwetijdskinderen vragen echt om een andere benadering. Als ze zelf een heel ander idee hebben over de situatie of ze denken een heel andere oplossing voor het probleem te hebben, dan zijn ze moeilijk af te brengen van hun eigen standpunt. Dat is denk ik met veel kinderen zo, maar bijvoorbeeld mijn eigen dochter kan dan volkomen in de war raken. Zij begrijpt dan ook echt niet waarom je boos wordt. Mijn Nieuwetijdskinderen leren mij anders naar de wereld te kijken, ze zijn een prachtige spiegel waar ik steeds weer dankbaar voor ben. Door hun vragen denk ik soms ook, ja waarom eigenlijk? Waarom doen we het zo en niet anders? Ze dagen mij uit om in verbinding met mezelf te blijven. Ze kennen mij beter dan ik mezelf ken, ze prikken zo door me heen. Ze laten aspecten van mezelf zien die ik (nog) niet onder ogen wil komen. Ze nodigen me daarmee uit om naar binnen te keren en naar mijn ware zelf te blijven zoeken. Wat een cadeau!

Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen/ mening! Ik nodig je uit omdat met me te delen 🙂

485376_514326055277948_47504202_n

Lfs, J 

Geef een reactie

