Kaarten voor je kind (eren) en eigenlijk ook voor jezelf… ;)

Toen ik  de naam nieuwetijdskinderen hoorde en zoveel herkenning erin vond wilde ik het liefst alles lezen en weten.

Maar op een gegeven moment heb je aardig wat gelezen en dan…want het is een hoop informatie maar hoe ga je ermee om? Zoals in elke opvoeding je hart volgen maar soms zijn wat kleine handvatten toch ook erg fijn 😉

Met mijn kinderen gebruik ik bijvoorbeeld de volgende kaarten:

– Kaarten voor Lichtkinderen van Babel Mohr en Stefan Stutz

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat onze kinderen hun eigen licht en het bewustzijn van de verbondenheid met alles en iedereen behouden?

Deze 50 kaarten kunnen je daar op een speelse, vrolijke manier bij helpen. Ze bevorderen de spirituele creativiteit en stimuleren het zelfhelende vermogen in de kinderen. 

– Eigenwijsjes coaching kaartjes van Lo Beers – ontdek je innerlijke kracht …. ik kan het!….

Als je van jongs af aan gewend bent om positief te denken, leg je de basis voor een goed zelfbeeld. EigenWijsjes helpen je daarin op weg. Het kaartje wat je trekt is op dat moment het perfecte EigenWijsje voor jou. Het geeft je meer zelfvertrouwen en is daarbij een steuntje in de rug. Het helpt je positief te denken, op een eigen en wijze manier! 

De lichtkaarten gebruik ik voor het slapen gaan. Er zitten verschillende kaarten in voor verschillende leeftijden. En we zoeken vaak iets uit waar ze op dat moment behoefte aan hebben. De eigenwijsjes gebruik je bij voorkeur 1x per week, bijvoorbeeld op zondag of maandag dat kaartje is dan voor de hele week. Het is leuk om het kaartje wat voor die week getrokken is in zicht te leggen. Je kunt de kaartjes ook vaker gebruiken als ze wat extra steun nodig hebben of natuurlijk gewoon omdat ze er zin in hebben 🙂 Vaak nodigt zo’n kaartje uit dat ze spontaan beginnen te vertellen wat er in hun hoofd op dat moment omgaat.

Lfs, J. 

Kaarten NT

2 gedachten over “Kaarten voor je kind (eren) en eigenlijk ook voor jezelf… ;)

  1. De eigenwijsjes heb ik ook aangeschaft. Eigenlijk voor mijn praktijk voor nieuwetijdsjongeren, maar mijn zoon wilde er meteen zelf mee ‘spelen’! Hij vraagt mij dan wat erop staat. Hij zoekt altijd die kaartjes bij elkaar die precies zijn emoties weergeven. Gaaf toch!

    1. Mijn dochters zijn ook dol op de eigenwijsjes en in mijn praktijk werken de kids er ook graag mee. Inderdaad heel gaaf dat je zoon met die kaarten zijn emoties kan weergeven. Zo kunnen ze spelenderwijs zichzelf heel goed uitdrukken.

Geef een reactie

