Hallo, ik ben een Nieuwetijdskind!

NieuwetijdskinderenTja, met de naam ben ik zelf ook niet al te blij mee! Maar ik ben er sinds een jaar of 5 nu achter dat ik een Nieuwetijdskind ben. Voor die tijd was ik altijd opzoek naar mijzelf! Wie ben ik? Wat komen wij doen hier? Waarvoor leven wij? Dat waren altijd vragen die door mijn hoofd spookte… Ik voelde mij altijd anders, ik dacht anders maar ik voelde ook anders. Toen mij verteld werd over reïncarnatie in mijn pubertijd was dat voor mij zoiets normaals! Terwijl als je het met andere mensen erover had keken ze je aan alsof je water zag branden. Ik was ook nooit zeker van hoe ik me voelde, achteraf was dat ook niet zo gek. Want ik voel alles om mij heen, dus ook gevoelens van andere mensen. En onbewust nam ik het gevoel ook heel vaak over…

Nu weet ik inmiddels er goed mee om te gaan, maar ik heb nu zelf een kindje en ik ben er eigenlijk zeker van dat zij ook een Nieuwetijdskind is. Liever had ik dat het tig generaties over zou slaan… Maar ja ik wil natuurlijk ook niet dat zij dezelfde weg moet doorlopen als ik. Ik wil haar zo goed mogelijk hier in begeleiden! Want ook zij moet weten wanneer ze zich moet en kan afsluiten voor andere mensen en waar haar grenzen liggen, maar ook wat ze er allemaal mee kan…

Vandaar dat we deze site zijn begonnen, wij zijn er van overtuigd dat er nog te weinig mensen zijn die weten wat de term “Nieuwetijdskinderen”  inhoud of denken dat het iets zweverigs is. Ja de naam wel! Maar die hebben we niet voor het uitzoeken… Aan de hand van deze site willen wij graag ouders duidelijk maken wat deze kinderen kunnen, maar ook hoe je er mee omgaat en ze begeleidt! Want ik weet zeker dat er genoeg mensen zijn die zichzelf of hun kindjes hier in kunnen herkennen.

3 gedachtes over “Hallo, ik ben een Nieuwetijdskind!

  1. Wat mooi geschreven Rory….

    Ik als je Zusje zie heel erg hoe je veranderd ben…
    hoe je je eigen gevonden heb.
    Tis mooi om te zien

    Ik ervaar nu zelf hoe jij mij probeerd te helpen.
    Met mijn weg.Naar het vinden van me zelf.
    we zijn pas net op weg.En beginnen nog langzaam.

  2. Hallo!
    Ik ben ook een nieuwetijdskind. Zelf hou ik ook niet zo van etiketjes, maar het heeft me wel heel erg geholpen om mezelf wat beter te begrijpen. Ik heb ook een zoon die duidelijk een nieuwetijdskind is. Het maakt de opvoeding er niet makkelijker op in een wereld die nog niet zo aangepast is aan dat ‘nieuwe’.
    Leuk dat ik jullie site heb gevonden!

    1. Labelen ben ik ook niet van. Ik gebruik de naam nieuwetijdskinderen omdat het een gangbare term is, mensen zich erin herkennen en elkaar op deze manier weten te vinden. Zoals jij nu onze site 🙂

Geef een reactie

