Een mama van NU met nieuwetijdskinderen!

Wie ben ik? Een jonge mama van NU. Druk, druk, pittige job, sporten, druk sociaal leven, opleiding. Een gezin, getrouwd met de liefste. Je kent het wel  🙂

485376_514326055277948_47504202_nMaar toch voel ik me anders, en is mijn gezin ook anders. Ik ben een nieuwetijdskind een term die je nu misschien wel kent maar in de tijd dat ik opgroeide was dat allemaal niet zo “gewoon” dan werd je al snel in een hokje gestopt. Voel ik me nu met deze term dan niet in een hokje gestopt? Nee, ik zie het meer als een erkenning en bevestiging. Ik herinner me van vroeger dat ik me altijd “anders” voelde. Altijd op zoek naar mezelf, naar meer, het gevoel van is dit het nou? Ik wilde altijd weten hoe, wat en waarom dan haha!

Voel ik me een spiritueel mens? Nee, ik ben spiritueel! Ben ik op zoek gegaan? Jazeker! Ik zocht herkenning, las boeken maar elk boek wat ik las vond ik zo zweverig of zo filosofisch van die droge saaie stof. Ik kon me er totaal niet in vinden. Boeken zoals Het Rode Boek van Sera Beak en Ziels Eigenwijs van Annemarie Postma dat zijn boeken waar ik me wel in kan vinden. No- nonsense geen getut, maar zoals het is. Je ware identiteit vinden en die geweldige waarheid met de wereld te delen. Spiritueel op hakken zeg maar! Of op zijn tijd op sneakers 😉

Mijn man is een nuchtere man. Hij respecteert mij maar alles begrijpen? Welnee! Maar dat hoeft ook helemaal niet juist hierdoor houden wij een heerlijke balans! Want los van je ziel…ons ego hebben wij ook hard nodig. Al geef ik die laatste wel wat sneller een avondje vrij met een denkbeeldige cocktail 😉

Maar we hebben wel samen nieuwetijdskinderen op te voeden. En juist omdat hij er zo anders in staat hebben we allebei nog weleens een ander idee of beeld erbij. Hoe ga je hier dan samen mee om? Van de keuze tot school tot slaap rituelen en ga zo maar door.
Het mooie en bijzondere is wel dat als het er echt op aankomt mijn man toch altijd op mijn gevoel vertrouwd. Al begrijpt hij het niet altijd, hij vertrouwt er toch volledig op.

Waarom deze site? Het idee was er al heel lang maar sluimerde op de achtergrond. Te druk, eng, is er wel genoeg animo voor et cetera.
Om me heen ontmoette ik steeds meer jonge ouders van nu, die ook graag ervaringen wilden uitwisselen maar zich ook niet in de huidige sites van nu konden vinden. En nu…het moment is er gewoon. Ik werd door omstandigheden om me heen zo de juiste richting ingeduwd, hoe mooi is dat! Ik heb er zin in om jou op onze site te ontmoeten en ervaringen, tips en waar je zoal tegen aan loopt te delen!

Lfs, J.

3 gedachten over “Een mama van NU met nieuwetijdskinderen!

  1. Goed initiatief! Ik (nieuwetijdskind, spiritueel) en mijn heerlijk aardse man hebben 4-jarig nieuwetijdskind. Het is af en toe zoeken naar nieuwe manieren van opvoeden, want we hadden al snel door dat we het op een andere manier dan anders wilden doen. Ik hoop hier veel inspiratie op te doen!

Geef een reactie

